FAQ

Før du kontakter oss, anbefaler vi å sjekke her om problemet ditt er nevnt.

Du kan kontakte oss på telefon 64 00 60 60 eller e-post asak@asak.no.

Bestill brukere på www.asakonline.no (motta brukernavn og passord) eller benytt meldings-skjemaet "Rapporter endringer" på Min Side.

Oppgi navn, telefon og epostadresser på aktuelle brukere. 
En epost-adresse kan kun benyttes en gang. 

Du kan endre ditt passord på Min Side under Brukere.

Send oss epost til asak@asak.no eller benytt skjemaet "Rapporter endringer" på Min side.

Dersom du får melding om at fraktpris vil komme i endelig ordrebekreftelse, kan du dessverre ikke betale med kort.

Vi må først regne ut fraktprisen før ordretotalen kan regnes ut.

Når du har lagt varer til handlekurv for å regne tilbud, velger du Lag ordreforslag ved avslutning.

Ordreforslag sendes ikke til Asak Miljøstein, dette er kun en et hjelpemiddel for at du skal kunne regne dine innkjøpspriser.

Ordreforslag lagres i 21 dager.

Alle rabatter ligger inne, men det er kun nettopriser som vises på Asak Online. Rabattene vil fremkomme på endelig ordrebekreftelse.

Lag ordreforslag som henteordre, Beregn påslag, legg til transport under Egne produkter.

Dersom du skal gjøre endringer i tilbudet til din kunde, må du først hente opp ditt ordreforslag og endre dette ved å lage nytt ordreforslag. Deretter kan du generere et nytt tilbud til din kunde.

Vi anbefaler å bruke nettlesere som Chrome eller Firefox.

Bruker du Internet Explorer og opplever at denne fungerer dårlig, prøv å logge på Asak Online ved å bruke en annen nettleser.

Du kan søke etter produkt med NOBB-nummer i søkefeltet eller i Hurtigkassen.

Hvis produktet du leter etter ikke er tilgjengelige på Asak Online, kontakt oss på epost asak@asak.no eller 64 00 60 60.

Det kan være enkelte distrikt hvor transportpris ikke finnes i Asak Online.

Avd Nord har dessverre ikke tilgjengelige fraktpriser på Asak Online. Ønskes fraktprisliste tilsendt, send din forespørsel på epost til asak@asak.no. 

Transportkostnad vil evt tilkomme på endelig ordrebekreftelse.

Regner du tilbud til din kunde med transport, må du evt legge til transport selv med egen artikkel.

Når du skal endre et eksisterende ordreforlag, legges varene på nytt i handlekurv.

Du må trykke på handlekurv før du gjør endringer. Hvis du ikke gjør dette, vil du ikke få frem Lag ordreforslag, kun Bestill nå ved avslutning av handlekurv.

På Min side har du oversikt over dine ordreforslag - som lagres i 21 dager.

Ønsker du å endre et ordreforslag, gjøres dette ved å velge bestill/endre. Varene i ordreforslaget legges i handlekurv.

Du må trykke på Handlekurv for å endre og lage nytt ordreforslag, deretter kan du endre antall, fjerne varer og legge til varer. 

Ved avslutning kan du velge mellom Bestill nå eller Lag ordreforslag. Velges Lag ordreforslag, vil det bli opprettet et nytt ordreforslag på Min side.

Kontakt oss på epost asak@asak.no eller på telefon 64 00 60 60.

For kunder i ØST med lagersted Fetsund eller Hønefoss:
Ønskes varene hentet fra Fetsund når du er registrert med hentested Hønefoss eller omvendt, kan informasjon om dette opplyses i feltet "Kommentar/Info".

  • Legg varer i handlekurv
  • Lag ordreforslag
  • Min side – lag ordreforslag, velg deretter «lag tilbud»
  • Sett inn påslaget og trykk på SETT-knappen
  • Etter at påslaget er registrert, kan beløpene overskrives evt avrundes